Uppdatering!

Minsann på tiden tror jag. När skrev jag sist? I fredags tror jag..

Fredags kvällen spenderades på slottet. Full rulle, men det gick bra. Glada gäster och trevlig personal...

I lördags när jag vaknade, trött som få, var det dagen som jag väntat på i flera dagar. Medans jag piffade till mig lite för dagen så var M iväg en sväng med hunden nånstans. När de kom tillbaka tog vi en tur till E-town och inhandlade en dammsugare..en röööd med värsta feta fäljarna och den suger som bara den..på ett bra sätt. Det köptes även färg till huset som ska målas och göras fint. Sedan brummade vi hemåt med räsern. Jag åkte hem till mig och packade lilla övernattningsväskan och han åkte med papper till revisorn. Det är mycket med det där ska bara..jag hann tvätta bilen och handla lite och allt möjligt..

När allt bara vara klart plockades GPS:en fram och vi styrde vår kosa mot Lat N 59º 20' 44", Lon E 18º 14' 25" eller på svenska: Hasseludden. Man kan säga att det var tur att bilen var packad med snarr och läsk för man var ju bra hungrig..och vissa var väldigt trötta också. GPS är sjukt bra uppfinningar.

Väl där började vi med att slappa en stund på rummet..prova tv:n och ha sönder handdukar och lampknappar. Sedan gick vi iklädda yokoyoko (minns inte vad de kallades men det var vad de fick heta) bomullsrockar, och badtofflor som vi för övrigt gick omkring i överallt hela tiden..och det gjorde alla andra också. Det var lite tråkigt till en början för vi hade inte fått några skärp..men sedan hittade vi M en trevlig städerska som fixade två så sen var det lugnt.

Nästa anhalt var det japanska badet. Varma källor utomhus, sköna duschar, ångbastu och varma källor inomhus. Sjukt skönt! Renar både kroppen och själen. Jag kan starkt rekommendera alla att åka dit och bada. Sen var det ganska kass service och ingen höjdargod mat..men det var väldigt trevligt, mysigt och helt klart en upplevelse.

Middagen åts i restaurang Tapanyaki (jag säger inte att det är så..eventuellt kanske den hette något helt annat). Det var väldigt spännande för vi var 10 pers som fick sitta tillsammans runt ett stekbord och sedan hade vi en kock som stod och lagade maten medans vi såg på. Det var riktigt roligt att se vad han hade för teknik och vad han använde för råvaror och såna grejer. Att resultatet inte blev så himla bra är ju en annan grej..men vi var ju på studiebesök. Jag var den jobbiga tjejen som ställde tusen frågor -vart kommer köttet ifrån? -vad är det där för duk? - Vart kommer fisken ifrån? -Jag vill inte ha vitlök. Sent blev det och efter inlagd gurka, konstig soppa och den vanliga maten utöver det så blev klockan 23 och vi stapplade till rummet och somnade direkt.

Efter frukost och en del promenerande i den japanska trädgården så checkade vi ut och gick mot bilen. Då börjar den där lilla känslan av att det är något som fattas infinna sig. Var är bilnyckeln? Hahaha..ja vad mer behöver jag säga. Av alla otippade ställen så fanns den ju i jackfickan...

Trots den jättebraiga GPS:en lyckades jag köra fel på vägen hem men det löste sig ju det också.

Hemma igen tog vi en tur med hund och häst på picnic vid sjön.

Det blev lite långt det här..om någon orkat läsa allt så kommer det lite bilder som belöning.





Pazzo med nya väskorna..



Promenad



Det kliar!!



Ge mig macka!










pusshej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0