Semester

1:a riktiga dagen på semestern och vad händer? Jo det regnar så klart..
Så vad gör man då? Jo man tar med sig en Jenifer till stallet och låter henne putsa sadel, träns och tömkörningsgjord medans man sjäv pysslar med världens mysigaste Rival. Jag hann även rida en stund mellan regnskurarna.
Han är så duktig och framåt att rida just nu..han tycker verkligen att det är jätteroligt. Och det gör jag också. Allt tack vare Madde som är så snäll och duktig och hjälper mig rida när jag inte hinner eller kan.

Efter stallet tillagade jag rårakor..gick så där för jag hade lite för brått och de blev kladdiga i mitten..pest!
Men mätta blev vi i alla fall. Efter dusch och ombyte tog jag än en gång Jennifer i handen och drog i väg med henne till Flen och den underbara affären "Kvalité Häst och Hund" Hon handlade för lite drygt 2000kr och jag själv kom väl upp i typ 4000kr. Man ska gynna de lokala företagen har jag hört..ehh. Såatte det var den semestern..men jag är iaf sjukt nöjd med mitt regnställ..

Annars var vi på gotland i helgen och ställde ut Pazzo. Det gick bra men han blev inte placerad. Det ösregnade just precis när han skulle visas, och slutade nästan exakt när de var klara..typiskt! Men resten av dagen var det kanonväder..

Lördagkvällen, efter utställingen, spenderade vi först en stund hos Göran och Ann som visade upp sin jättefina gård med HUR mycker gamla grejer som helst! Jag vill också ha en liten gård..men inte riktigt så mycket prylar..
Sen åkte vi i samlad trupp mot sudret och resten av kvällen spenderades med att dricka alkohol, grilla, spela kubb och titta på Karin o Nickes "nya" hus. Det ska bara helrenoveras först så är det som nytt sen ;)

Nu ska jag sova igen de timmar jag tappade i helgen. Jag kan tala om att det är inte jättebekvämt att sova i skåpet på en Vito i ösregn en jättevarm sommarnatt tillsammans med en stor hårig hund, en jättestor hundbur och packning för 2+hund. Det enda som höjde de till uthärdligt var att M var med..

Sova!

pusshej ♥


Kommentarer
Postat av: Micke

Du är bäst! Puss :)

2009-07-07 @ 20:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0