PEST

Jag har väl sagt hur kul det är att ha semester?! Just det ska man ju inte göra..man ska ALDRIG säga att något är bra eller går bra..för du brakar det rakt utför. Eller...egentligen är det väl bara två grejer som inte gått tikyigt som jag skulle velat...

Den första grejen var att Rival tappade en sko och trampade sönder hoven så den var tvungen att lagas. Idag när Tagehovslagare var i stallet och verkade och satte på nya skor så blev det således extra dyrt: 1200kr.

Den andra grejen är att jag förstört min bil. Jag rattade för mycket när jag körde ut från parkeringsplatsen på ICA och rev upp hela sidan. Tack och hej nya lackningen. Tur att man har bilen helförsäkrad men det är ju ändå 3000kr åt skogen.

Alla dessa härliga utgifter gör att min shoppingfrossa på Häst och hund här om dagen känns lite ångerfyllda..det regnar ju liksom inte ens så jag kan prova regnstället! För så fort jag köpte det så slutade det tvärt! Bra regnställ som kan göra att det slutar regna, men ändå..

Tur är väl att storasyster tar med mig till Parken Zoo och får mig på lite bättre humör. MYCKET spring och MYCKET glada barn (i vissa stunder även väldigt gnälliga och trött barn men det hör ju liksom till).

Imorn ska jag måla..måla måla måla..hoppas det är soligt så jag kan bränna mig snyggt och kräftigt röd. För det har jag längtat efter sedan förra sommaren...?

Ikväll ska jag ha tid med bara mig. Jag ska börja med att åka till ICA och parkera (kanske köra på¨någon igen bara för att det var så kul) och sedan handla lite..typ mjölk. Sen ska jag hem och bada och sedan kanske se någon film..eller bara sitta och läsa, det var länge sedan. Jag är lite trött på ljud.

Imorn kväll tror jag att vi skulle grilla i goda vänners lag och sen är det snart helg..

pusshej

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Det är så synd att jag är så dålig på att ha rast på mitt jobb. Och att du kom precis när Mattias hade rast. Annars kunde vi ju ha ätit en middag a la macken tillsammans!

2009-07-08 @ 22:54:03
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0