02.59

Bra saker med min lägenhet:
 -Det finns alltid varmvatten och hur mycket som helst av det.
 -Det går snabbt att städa.
 -Går någonting sönder är det bara att ringa bovärden (det går..men jag gör det inte)
Och det var väl typ det.

Dåliga saker med min lägenhet:
 -Det är sjukt kallt!!! (vilket man säkert kan klaga på hos bovärden..men jag gör det inte)
 -Det är så litet. Efter fyra år börjar jag känna till varje liten vrå rätt bra.
 -Mina charmiga grannar. I natt har en av dem spytt ner hela trappuppgången, riktigt vidrigt. Han har en jävla tur att han har en riktig bra kompis som i alla fall städat undan efter honom..jag tittade på genom titt-hålet. Men den där lukten! fy fan säger jag bara...

Inte för att jag vill vara den som är den, menneh vilka argument väger över?

Annars har kvällen varit bra. Middagen gick väldigt smidigt. Jag hade ett gäng riktigt glada och trevliga 60+ som verkligen gjorde jobbet lättare ikväll. Me like. Typ all mat var ute kl.21 och sedan var det kaffe, avec och dans hela natten. Eller ja..bandet slutade först spela kl.01 för då trodde de att festen var slut..men icke..då trodde ju dock de stackarna som var kvar också att festen var slut så de ringde taxi och försvann. När bandet förstått att de skulle spela till 02 kom de till slut igång igen med lite tryckare..de sista låtarna de spelade var det två par som dansade till och när de också gått så var det bara att vänta på att bandet skulle packa ihop och dra.
Det är skönt att det inte blev så sent, många av gästerna försvann efter tolvslaget. 
Jag antar att det var ett trevligt nyårsfirande. Alla var glada och hade roligt. Fast jag tycker lite synd om några gäster när de skulle försöka beställa calvados av mig. För helt plötsligt tog all luft slut, halsen gav upp och jag börjar tokhosta. Och där står jag och kan inte andas eller säga något eller göra något alls. Efter några sekunder (eller eventuellt en EVIGHET) lyckas jag få något ursäktande ur mig och springer in i köket och dör en stund. Flera liter vatten och sjukt mycket hostande gör att jag till slut kan andas någorlunda normalt och tror att jag kan bete mig som man ska igen. Jag trippar ut i salongen och tar deras beställning och lyckas hjälpligt. Jag får inte fram många ord och tårarna sprutar när jag kommer tillbaka till köket..men jag hostade inte! förrän jag gick in genom dörren. Det var bra tur att Emma hade halstabletter i sitt skåp för annars vet jag inte hur det hade gått. Jag måste ha sett så dum ut.

På måndag ska Emma bjuda på middag. Hemskt trevligt ska det bli.

Nu kan det vara så att jag eventuellt behöver sova lite. Jag hoppas det.
För övrigt måste jag skriva ganska långsamt med tanke på rubriken..men så kan det gå.

A new year and a new life has begun!

pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0