Bröd

Just nu är jag hos Älin. Hon försöker få Ebba att sova så jag sitter här en stund. Vi har bakat bröd idag. Vi vill väldigt gärna baka goda saker när vi gör det..men  vi har inget tålamod att baka något krångligt eller något som ska jäsa eller något som har för mycket ingredienser. Alltså valde vi att baka "Latfias semesterbröd" (tror jag att det hette). Älin hade aprikoser och solroskärnor i sitt..jag hade bara solroskärnor. Det ser ut som gröt i en form med solroskärnor på..typ. Hoppas att det smakar bättre.
När det svalnat lite ska vi äta vårt nybakade bröd med smaksatt keso på..mmm.
Jag önskar att jag vore bra på att laga mat och baka och såna roliga saker..och jag intalar mig själv att om jag bara gör det så blir jag bättre på det..men det funkar nog tyvärr inte så..men skam den som ger sig!
Älin är nu tillbaka och plockar genast fram virkningen. Det är hon och Elin.

jag ska vara lite social minsann...även om inte hon är det..

pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Latmajas hette det minsann

2009-02-24 @ 09:27:28
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0