Avramling!

Idag har varit en riktig pestdag på jobbet. Eller själva jobbet var som vanligt..men jag har varit ovanligt omotiverad och under isen..har haft ont i huvudet i typ två veckor och känner mig allmänt hängig. Å andra sidan kan jag korta stunder lysa upp och vara högt uppe i det blå. Då är jag hur glad som helst och allt är toppen..innan jag slår i backen igen..hårt. Konstigt att det går så sjukt mycket upp och ned.

Efter jobbet sedan blev det faktiskt en väldigt bra kväll. Jag lurade med mig Emma till stallet och vi fick låna Maddes Tindra. Toksöt nordsvensk. Jag lyckades dock inte slå ihop tillräckligt många geniknölar (och jag hade verkligen inte tålamod för att ta reda på det heller) för att förstå hur man spänner på westernsadeln (vilken är den enda hon har) så jag red barbacka och Emma red Rivalen. Hon är tuff hon.
På vägen hem skulle vi ta några travsteg och den dumma Rivalen får syn på en läskig sten/gren/varg (vad det än var så äter det bruna hästar) hoppar åt sidan och stackars emma tappar balansen och slår i backen med buller och bång. Det är ganska långt att ramla på en så stor häst..men hon klarade sig bra (säger hon, men jag tror att hon fick rätt ont i rumpan).

Sedan kom ju problemet att ta sig upp igen..och dum som den där hästen är så vägrar han gå fram till stenen så hon kan komma upp. Efter mycket lockande och fixande och donande så ger jag upp..flyttar sadeln från Rivalen och över till Tindra så får Emma rida henne istället (supersadeln -fits all, av någon underlig anledning). Själv lyckas jag få Rivalen tillräckligt nära den där stenen för att ta sats och hoppa upp på ryggen (inte alls lika graciöst som man skulle kunna önska..) där jag kravlade ett tag liggandes på mage över hans rygg för att till slut få över benet. Men då stod han, tro det eller ej, stilla som en staty. Ibland kan han.

Allra sista biten på vägen när vi nästan var framme vid stallet möter vi så klart (räser)mjölkbilen. Han som alltid har lite mer bråttom än alla andra med lastbil. Som tur var såg Emma den tidigt så vi hann hoppa av. Den tidigare så trafiksäkra Rivalen kastar sig ifrån lastbilen och rakt ut i vägen..jag åkte skridskor efter men fick stopp på honom och lastbilen hann stanna innan det hände någon olycka. Och då är det inga problem att gå förbi..dumma häst!

Någon som vet hur man vänjer tidigare kolugna och stabila hästar från olater som att kasta sig ut i vägen när den möter något som är större än en vanlig personbil? Tacksam för all hjälp jag kan få med det..för det är sjukt irriterande. Okej om det hade hänt något som gjort att han blivit rädd..men det är ju bara en fix-idé. Han ligger väldigt nära att hamna på minus just nu..enda anledningen till att han ligger kvar på plus är ju att han är så söt och gosig..

Resten av kvällen spenderades med Älin och en stund med Johanna. Jättekul att se henne..väldigt länge sedan sist. När hon gett sig av hemåt gjorde vi marängsviss fast utan maränger (för det hade jag glömt köpa) och utan grädde (för det blir inte så gott) och istället hade vi på lite blåbär. Man skulle kunna säga att vi åt glass med bananer och blåbär..men det är inte lika roligt. Vi pratade även väldigt mycket om livet och kärleken..det är väldigt mycket som är svårt..
Dessutom såg vi på Grey´s så klart. Säsongsstart idag..hade jag ingen aning om..men det var trevligt..jag missade dock slutet för vi pratade om något viktigt..

Om sju timmar ska jag upp och tvätta..jättelänge kvar ju. När det är klart blir det IKEA!!! GUUU vad det ska bli najs!

pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: m

det här med hästar... sluta leka med maten!



den stora ikea bilen är tankad och klar för avfärd, frågan är väl bara vad bilens husse igentligen tycker om det hela... är det ok att vänta utanför? :D

2009-02-19 @ 07:29:50
Postat av: Syster

Å kan man beställa lite mer saker?

2009-02-19 @ 08:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0