Julkalendern!

Årets jul är en riktig Superhjältejul

Supersnällasilversara och Stålhenrik har blivit pensionärer och flyttat till planeten Julstjärnan, där det alltid är jul!

Stålhenrik njuter av att en gång för alla kunna stänga igen stora hjältedådsboken, där alla gamla äventyr finns sparade. Men Supersnällasilversara hoppas att det ska dyka upp nåt, litet, ynka äventyr, bara en gång till.

En dag kommer deras barnbarn Vega och Nova på besök och de vill gärna höra på morfar Stålhenriks berättelser om sitt och Supersnällasilversaras allra första äventyr, det om superskurken Gjerta.
Gjerta ville få bort alla barns skratt och allt som gör barn glada, och till sin hjälp hade hon ett gäng med superskurkar! Varje skurk med sina speciella förmågor.

Samtidigt upptäcker Vega och Nova att nåt inte står rätt till på Julstjärnan, men vad? De försöker ta reda på vad mysteriet handlar om och kanske få upp spåret på ett eget äventyr? Dessutom måste de öva på sina superkrafter om de ska lyckas få sina egna superhjältemantlar snart...(taget från svt.se)


                                                                                 
Jag har fått påbackning att jag med tanke på min bloggs namn inte uppdaterar tillräckligt ofta. Önskemålet är att jag i alla fall borde recensera avsnitten dag för dag..så jag får väl lov att göra det minsann.

Tyvärr så har jag inte sett förrän igår så jag börjar därifrån!


6E DECEMBER 2009

Det här hände i avsnitt 6:

På Julstjärnan, bland stjärnor klara bor Stålhenrik och Supersnällasilversara. De tar hand om sina barnbarn små
och läser ur hjältedådsboken då och då.
Skurken Anna Flabet har fått en farlig maskin som skakar om allt från bok till seriemagasin
Nu är alla bokstäver i en enda röra,
vad ska barnen och hjältarna göra?
På Julstjärnan har någon fått hjältesnuva
och blir omhändertagen på bästa sätt av sitt hjärtas duva
 

 Jaha..det var iaf svt's beskrivning av 6:e avsnittet. Den här Anna Flabet springer runt med en dammsugar liknande grej på magen. Istället för ett dammsugarmunstycke i änden på sugslangen sitter där en gripklo och med den skakar hon om alla böcker och seriemagasin så de bli oläsliga.
Annas problem är att hon inte kan läsa själv..därav sitt namn antar jag..och hon kan inte hantera hur hon blir behandlad när hon gör bort sig själv när hon låtsas att hon kan läsa. Hade hon haft en bra mamma eller pappa så hade de kunnat tala om för henne att hon har problem och då kanske hon hade kunnat ta tag i dem. Men istället förpestar hon världen med sin närvaro..eller ialla fall med sina upptåg.

Jag har inte förstått jultemat med årets julkalender och är rätt skeptisk till hela programmet. Det är ju bara supersnällasilversara som är bra och det lilla jag sett är ju inte heller imponerande..vi får väl se hur det går ikväll..

Annars har jag varit och klippt mig idag..tycker personligen att jag ser ut som en gammal tant för tillfället men jag får väl ta och duscha och styla mig själv en gång så får vi se. Annars tänder ju M på gamla tanter så tar jag bara på mig mamelucker så är det fix sen.

Godjul

pusshej♥


Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Haha! På mig kammade Annelie luggen åt sidan och sa "du ska väl visa ditt söta ansikte"... Jag drog snabbt tillbaka den över ögonen och sa att jag tycker om att gömma mig!

2009-12-07 @ 18:13:10
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
Postat av: M

hmmm, mamelucker... rocka på farmor!



julkalendern suger fet rutten purjo, de senaste 5 åren har jag inte sett en tillstymmelse till jul tema, riktigt skitdåligt av svt.



tomtar, troll och snö ska det vara, annars kan man skippa det helt.....



jag tycker min fina flickvän är fin. fin var hon förut med, nu finare, kanske finast... går det att vara finare än så.... ?

2009-12-07 @ 18:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0