långtur i skogen

idag har jag varit på långtur i skogen med  Rival. Först hade jag tänkt ta en lite kortare men desto mer intensivare tur..men så hade de grävt av vägen så vi var tvugna att vända. Då tänkte jag ta en annan väg men på väg dit kom jag på en annan idé om en väg att rida så vi red den istället..men jag red fel. Fast det gjorde inget för då kom vi en annan väg som också funkade..men då hade de stängt av den vägen längre fram för att restaurera den. Gå fick man men inte rida eller köra bil. Så då kom vi från andra hållet på vägen som vi red först, den som de grävt av. Då gav jag upp..hoppade av och tvingade Rival att gå runt den förfärliga grävmaskinen som äter hästar, trampa igenom ris, stora stenar, lera, vatten och en massa andra äckliga saker. Det kunde ha gått riktigt illa när jag tänkte efter, efteråt. Men det gick bra som tur var. Jag blev dyngsur om fötterna men vad gör man inte. Så sen kunde vi ta oss hemåt. Den lite kortare turen blev 2 timmar och tio minuter lång. Men det var ju sjukt bra väder så det gjorde faktiskt inget alls..vi fick lite motion båda två också.

Ikväll är det jobb och imorn på dagen. På kvällen ska jag på spinning och sedan leka med Älin kanske. Lördag är det jobb igen.

Grattis på födelsedagen!!!

pusshej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0