tack

Tack, kära syster för att du erbjuder din bil till låns för att du inte ska någonstans. Det bästa är väl dock att den inte heller ska någonstans i det skick den är nu!

Igår:
Eftersom att Noel har lov den här veckan så skulle vi passa på att åka till etuna och bada på vattenpalatset. Mamma Elin lånade ut sin Opel Agila, och vi började färden. Till en början gick det så bra, men när vi kom in till eskilstuna börjar bilen bete sig lite konstigt. Då upptäcker jag att den lilla röda oljelampan lyser. Inte bra..det vet till och med jag. Vi tog oss snarast till OKQ8 och köpte olja och fyllde på. Det hjälpte dock inte, den lilla röda lampan ville inte sluta lysa. Efter lite hjälp av väldigt trevlig personal kom vi fram till att lilla bilen läckte olja. Jippie. Det är ju väldigt bra har jag hört. De skickade mig till deras verkstad, men det hjälpte inte heller så mycket. Killen där hade inte tid att hjälpa mig och han hade inte heller prylarna som behövdes,men han hänvisade till ett annat ställe så vi åkte vidare. På nästa verkstad fick vi prata med ännu en väldigt trevlig kille, som tog sig tid fast att han hade lunch. Och fast att han hade rätt pryl så kunde han inte byta den för den satt precis bredvid något som var jättevarmt och inte skulle svalna på flera timmar. Irriterande.
Rådet vi fick var att åka hem och lämna bilen på verkstad där. Så det gjorde vi. På vägen fick vi stanna flera gånger och fylla på ny olja. Noel sov typ hela vägen hem, annars tror jag att han tyckte att det var en rätt tråkig dag..förutom att vi var på verkstäderna.
Slutsats: Inget bad, men pengar gick det åt och elin lånar med glädje ut bilen åt mig.

Annars funkar det så därbra med mitt cyklande. Det är ruskigt mörkt på nätterna nu för tiden..ev skulle det kunna bli bättre om man hade en lampa..men det har man inte för ögonblicket.

Jag är ledig i helgen. På lördag ska jag hjälpa Hannah flytta och på söndag ska jag kanske åka med noel och familj till busfabriken. Vi får se vad som händer.
Nu behöver jag sova.

pusshej


Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Sara det är dessutom is på vägarna nattetid. Finns det dubbdäck lr kanske snökedjor till cyklar!?

2008-10-30 @ 07:24:23
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jenny hade fått massor av mat ifrån en lastbil som hade vält, så jag kan säga att förpackningarna var lite kladdiga.



Funderar faktiskt lite på Älins fråga, finns det dubbdäck till cyklar. HUr som helst hoppas jag att du har en refläcktväst på dig när du är ute med räsercykeln

2008-10-30 @ 16:11:24
Postat av: Helene

Det finns dubbdäck till cyklar =)

2008-10-31 @ 08:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0