resa och barnkalas

Äntligen är jag nu på den här ön.
Dagen började med att jag vaknde i världens typ kallaste stuga. Jag försökte ha kupévärmaren på för att det skulle hållas varmt medans jag sov..men den surrade så galet mycket så jag var till slut tvungen att stänga av den.
När jag fått på mig någon slags kläder så smög jag in i huset och möttes av Egon. Han tyckte inte alls att det var konstigt att jag kom och undrade bara när det var frukost. Till slut lyckades jag övertyga honom om att vi skulle överraska Lucas med paket på sängen..så vi smög oss upp. Lucas blev ännu mindre överraskad, slet upp paketet och efter att jag konstaterat att man tyvärr var tvungen att ladda batterierna först så frågade han efter nästa paket. Det är uppskattat att komma hit och överraska minsann. Efter en stund kom de andra in och det öppnades mer paket och åts frukost. Sedan började kalasförberedelserna. Jag och Egon åkte till affären och handlade medans Karin bakade muffins och äppelkaka. När vi kom tillbaka blåste jag ballonger och barnen härjade runt och ville inte städa.
Kalaset skulle börja klockan ett,  tjug över tolv började jag baka chokladbollar och karin irrade runt och sa att hon skulle duscha. Halv ett kom fösta barnet..och karin skulle bara, innan hon var tvungen att duscha. Det var rätt kaosigt..som vanlig..innan allt drog igång..men det gick ju det också.
Halv fem gick de sista gästerna. Jag är helt slut.
Nu har de två små sett på Bolibompa och börjat slåss med varandra. Karin o Nicke är kvar hos korna och jag har en känsla av att de blir kvar där ett tag till. Jag har diskat och gjort lite fint i köket iaf.
Imorgon funderar jag på att ta en stan-dag med Lucas. Se på mamma mu på bio kanske. Får se vad de andra har planerat för morgondagen.

Nu ska jag busa slut på den lilla energi som finns kvar i monstren så ska de i säng sedan!

Pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0