helg

Idag är det fredag. Känns jättekonstigt faktiskt. När man har varit ledig i flera dagar så kommer man liksom i fel takt. Och börjar man jobba på en torsdag så känns det ju som måndag. Knas.

Nu ska jag snart till Älin och leka. Hoppas bara att de inte smittar ner mig med en massa sjukdomar..och hoppas att det inte regnar..för det skulle vara hemskt skönt att gå ut och gå en sväng.

I kväll blir en ganska lugn jobbkväll typ 30 gäster tror jag..och imorn blir det lite mer. Typ 100 gäster och ett sällskap som ska SÄPO övervakas. Ojoj! Vet inte vilka det är men det borde ju vara nån politiker eller från kungahuset..spännande så.

Min telefon är lite kluven. Jag har märkt att om man sätter på/stänger av alarmet så säger den "alarmet aktiverat/avstängt" men när man snoozar säger den "alarm on snooz for 5 minutes" alla andra meddelanden jag får från den är på svenska..men inte snoozet..konstigt. Snooz är för övrig också ett ganska konstigt ord...

Snart börjar julborden..jag ser faktiskt fram emot dem..det ska bli roligt. Antagligen bara första veckan..men ändå!

Nu ska jag aktivera mig..

pusshej

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jo jag förstår att de kan vara jobbiga där du jobbar eftersom att de kräver bra mat och service, plus att alkoholen också gör sitt. Det enda man dock behöver göra i en affär är typ att hälsa på kunden, säga hur mycket den ska betala och typ säga tack(alltså för de i kassan). Det är inte så svårt och är typ det enda som behövs för att en kund ska känna sig välkommen.



Välkommen tillbaka till det verkliga livet! Jag tror att Säpo ska hålla koll på massor med fångar som ska bli bjudna på lyxmat på yxta. Kan det inte vara så???



2008-10-24 @ 16:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0