Tips från coachen!

Tips till alla er som försöker sälja en bil och heter något som har en utländsk klang:

- Sätt inte ett annat namn i annonsen. Jag märker ändå att du har ett utländskt ursprung när du svarar i telefonen och vi knappt förstår varandra. Det är ju för övrigt trevligt att veta vem man ringer till..annars kan man ju lätt tro att man ringt fel.

- Tvätta bilen! Det är kul om man kan se vad det är för färg på den, om den är rostig eller om den är så felfri som du säger själv.

- Försök inte övertala mig, och speciellt inte min pappa, om att det är den finaste bilen man kan få på blocket för de billiga pengarna. Min pappa är kanske ingen superexpert på bilar men han kan i alla fall se skillnad på ett gammalt och ett nytt avgassystem och ingen av oss vill bli utskällda för att du inte har gjort ett skit med bilen och att du faktiskt förlorat 5000kr på den. Varför var du så dum i huvudet att du köpte en polo för 22000 i det skicket!? Skyll dig själv!

(De här tipsen för övrigt alla..oavsett ursprung. Ge mig bara en bra jävla bil utan skitsnack.)



Pappa och jag har varit och tittat på en polo i katrineholm idag. Det kunde vi ju lika gärna struntat i.

Jag har annars haft en lugn dag. Varit ute i skogen med Rival en lång stund. Underbart väder och en alldeles underbar (om än kanske lite för tjock) häst. Ikväll ska lilla Fred firas på sin födelsedag i torsdags. Mycket trevligt.

Annars behöver jag en bil. Någon som känner någon som vill allra helst ge mig en, eller sälja en bra bil till mig? Slå en pling isf..jag blir galen.

pusshej

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Du skulle ha köpt forden... ;) Eftersom du är den mest upptagna, o Elin är den mest vuxna, så får ni två bestämma vilken tid vi ska leka på tisdag! Rättvisare än så blir det nog inte....

Vi borde dricka vin nån gång

2008-11-02 @ 18:54:41
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
Postat av: ÄLIN

julklappstips: Microbes" rel="nofollow">http://www.coolstuff.se/GiantMicrobes

2008-11-02 @ 19:06:22
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
Postat av: Sofie

haha vad vuxet det där lät, krogen är överskattat å så vidare:P Jo knyppla måste ju vara min grej, vet ju knappt vad det är!



Hur blev det med ditt cyklande tills du hade pengar till en mazda3?

2008-11-02 @ 20:04:58
URL: http://sofiemedpuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0