examensdagen

idag har storasyster klarat sin examen så nu är hon diplomerad somelier. Jag vet inte om det heter så men hon har fått något slags diplom i alla fall. Och ett förkläde.

Under tiden som hon skrev prov, provade viner och genomgick ett muntligt förhör så underhöll jag och Sander oss med att promenera runt, lösa soduku (eller heter det sudoku?, jag lär mig aldrig det) och sitta i solen. Egentligen var det nog mest jag som faktiskt underhöll mig med det, han låg bara i vagnen och sov hela tiden. Tröttare pojke får man nog leta efter. Han sov till och med när jag bytte blöja.

När hon var klar hade vi ingen lust alls att göra något annat än att åka hem. De kunde få vänta kvar för att få svar direkt på hur proven gick osv men vi drog. Det var för varmt för att shoppa och Elin var även för nervös för hur resultatet skulle bli så vi gick till tågstationen istället. Vi kom precis i tid för att hinna med 16 tåget. Det skulle vara ett X2000 till Norrköping så i Norrköping var det byte. Tåget är dock 10minuter försenat. När vi står på perrongen så kommer det plötsligt ett tåg inrullande och vi hoppar glatt på, för att snart inse att det där, det är minsann inget X2000 så då var det bara att ta sig av fort som attan igen. Till slut kommer rätt tåg. När vi åkt ett tag ropar en man (kanske konduktören? eller heter det tågvärd nu för tiden?) i högtalarna att de resenärer som ska mot katrineholm och flen inte ska byta tåg i Norrköping eftersom att vi är försenade till anslutningståget, så det är byte i katrineholm istället. När vi kommer till katrineholm ropar de och säger att vi kommit för sent till anslutningståget där också så de stannar i flen. Det betyder att de stackarna som skulle till stockholm måste ha blivit toksena. synd för dem.

nu blev jag trött. jag ska sova. god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0