Träningsläger

Jag befinner mig för ögonblicket på gotland och tänkte även göra det den närmaste veckan. Trött och sliten efter gårdagens resa hit.

Resan började kl. 16.29 på flens tågstation då jag klev på tåget mot stockholm. Det var varmt och fullt med männskor så jag fick stå till gnesta. Det gjorde inte så mycket för jag stod på ett väldigt bra ställe där det blev rätt bra korsdrag så jag led inte speciellt mycket egentligen.Väl framme i den stora hufvudstaden mötte jag upp storasyster utanför Åhlenscity och hon visade mig jättefina hattar som hon hittat..bara 1995.- och då var det 30% på reapriset. Jättebilligt.
Sen sprang vi runt lite innan vi mötte upp Martina, Fia och Bitta. De var så långsamma så karin hade dumpat dem och kört sitt eget shoppingrace..hon hade ju även fått mycket mer gjort än dem.
De var alla ganska trötta efter en hel dags spring på stan så det var lika bra att försöka äta någonstans och vi hittade en trevlig kinarestaurang med god mat och lite alkohol, förutom för Martina som fick det ärofyllda uppdraget att köra från båten senare. Efter maten begav vi oss mot bussen..för den vill man ju inte missa. Vi var där ca. 20.10. Bussen gick 21.45. Man kan säga att vi inte behövde stressa i alla fall.
Medans vi väntade gick Karin och jag på toaletten och hämtade min väska från förvaringen och vi passade även på att slinka in lite snabbt på pressbyrån för att köpa oss en varsin tidning och något snarr. Det tog typ 30 min bara på pressbyrån..det finns ju sjukt många tidningar att välja på. Men till slut hade vi valt och gick tillbaka till de andra.
Bussturen gick snabbt..eller det kändes som det..jag sov stora delar av den. När vi kom fram till terminalen så fick vi gå på först av alla på båten. i alla fall först av alla som gick på båten..de med bil hade självklart fått åka på först. Men det gjorde inget för det var typ bara 600 passagerare så vi fick plats ändå. Allihop i soffa..så vi sov lite huller om buller till och från allihop.
02.45 var vi framme i Visby. Toktrött..för man sover ju inte direkt djupt de korta stunderna på båten. Men martina körde och jag slumrade säkert till då och då i bilen också. När vi släpp av Fia och åkt en bit så fråga MArtina om det var en häst som gick utanför hagen vid vägen. Ingen annan hade sett något så vi var tvugna att vända och kontrollera. Mycket riktigt så gick det ju en häst på fel sida om staketet. Jag och Bitta tog hand om hästen..eller såg mest till så att den inte sprang ut på vägen, och Karin och Martina sprang in till gården och knackade på. Det blev ingen vild jakt på en galen häst utan han följde snällt med in och vi kunde åka vidare.
Det tråkiga när vi kom hem var att jag var tvungen att bädda i min lilla stuga, sängen har dock aldrig varit så skön som då.

Idag är det ganska mulet och inte tokvarmt. Jag som tänkte ligga på stranden och pressa, det får bli Kubbträning istället. Det kanske behövs..jag har inte tagit i ett kubbspel på hela sommaren. Ska bli riktigt skoj på fredag..och på söndag också! Jag ska försöka få ihop ett gäng som vill spela äventyrsgolf på kneippbyn någon dag också..det är väl planerna för veckan..kubb kubb kubb, sola och spela golf..och partaja en del :)
Jag vill ha semester för alltid! Gör min ekonomiskt oberoende tack!

Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0