julen dansas ut

Igår var dagen..doppare dagen alltså.

Dagen började med den årliga julfrukosten på Änggärde. Det var första året för mig..men väldigt trevligt. Gissa vem som fick mandeln i gröten?! Men det blir inget med det minsann..
Trevliga människor, god gröt och skinkmacka. Mums! 

När jag var duschad, ombytt och färdig med morgonbestyren skulle jag hem och hämta lite glömda saker och sedan vidare till sofie med hennes klapp..men tji fick jag för när jag kom hem så hade jag ju glömt nycklarna hos mamma så det var bara att låta det glömda vara glömt och åka vidare till sofie. Hennes mamma hade mycket god päron-glögg, chokladbitar och en mycket skön soffa. Funderade nästan på att stanna kvar där..men ville ju så gärna hem till mina julklappar.

Tillbaka i Mellösa så hade även Elin och Sander hunnit dit. Noel och Per körde hem farfarn. När de kom lite senare åts det mat och umgicks och var väldigt trevligt.
En viss noel var lite otålig och tyckte att vi skulle öppna julklapparna direkt, för tomten skulle ju i alla fall inte komma igen. Han hade ju redan varit där tidigare. Stackaren hann bryta ihop både två och tre gånger innan den där dumma tomten kom till slut..men jullyckan blev total.

Jag hade också varit snäll i år minsann. Jag fick den efterlängtade tömkörningsgjorden av snälla MaPa. Av dem fick jag även strumpor, nagelfil och en almanacka..mycket bra att ha. 
Storasyster blir jag lika imponerad av varje år nästan. I år fick jag ett par väldigt sköna benvärmare och en filt/sjal som hon stickat/virkat alldeles själv. Jag skriver stickat/virkat för ärligt talat har jag inte så stor koll på vilket det är, men fina är de!!
Av faster Kerstin fick jag en spännande handväska. Jag tror att jag ska prova den ikväll i nyköping..
Av mormor fick jag i år ingen julklapp..men det var i alla fall ett par benvärmare. Sjukt skönt har jag insett. Kanske årets julklapp?
Noel hade ramat in sig själv i en finfin blingbling ram som nu pryder byrån hemma.
Sofie tycker att jag partajar för lite så hon gav mig snapsglas tillverkade i polkagris..mums! De ska jag spara till en shotkväll med dig, Fie!

Kvällen avslutades med en mysig hundpromenad och sedan åkte jag hem och njöt under en filt i soffan med ett glas vin.


Idag har jag varit hos Rival och låtit honom prova nya gjorden. Bra pryl! Tack Mamma!
Nu är jag hemma och gör egentligen ingenting. Vi ska åka en snabbis till Kerstin och lämna klappar. Sen bär det av till Newbuying (nyköping)..det blir nog inget allvarligt..jag tänkte köra för imorn ska jag släppa ut hästarna på morgonen.
Men jag är sjukt sugen på att dansa!!

Nu fixa sig lite.

Pusshej ♥

Kommentarer
Postat av: karin

jag vill se en bild på bilen tack!

2008-12-26 @ 18:47:11
Postat av: M

Bilen är ju kalasfin! Passar dig riktigt bra ;)

2008-12-29 @ 08:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0