Psykbryt

Här om dagen när jag kom till stallet så bröt jag ihop. Benen såg ännu värre ut och han var jättehängig..ville helst inte röra på sig och hade ont. Min stackars lilla häst!
Igår var veterinären ute och gav honom penicillin. Hon visste inte vad det skulle kunna vara så hon skulle konsultera en annan veterinär idag..jag ska ringa upp henne i morgon så får vi väl se vad de kommit fram till. Det tråkiga med penicillinet var jag att jag skulle ge honom en dos idag också. JAG skulle ge honom en spruta, men en massa meducin!! Tur för mig var att Madde kom hem precis i lagom tid så hon fixade ju det.
Idag såg han i alla fall så mycket bättre ut. Svullnaden var nästan helt nere, han var pigg och glad och nästan en helt annan häst än han varit ett tag..känns jättebra! Idag har han fått sista dosen penicillin och en ordentlig dusch med antispektiskt shampoo så kanske det blir någon ordning på det hela..

Annars idag har jag jobbat och varit barnvakt åt lilla Ebba Larsson. Världens gulligaste tjej! Och det kan jag ju faktiskt säga och både mena det och utan att skämmas för mina barn är ju faktiskt killar allihop, och världens gulligaste killar allihop! Efter barnvakteriet blev jag minsann bjuden på pannkakor av mammaÄlin..hon kan hon!

Det sitter en jättetrött flicka i min soffa. Konstigt. Och då har hon bara jobbat två dagar efter semestern. Det är farligt med semester..man blir så slö. Jag ska sluta med det, både att vara slö och ta semester. Det måste vara hälsofarligt.


Kom och köp min bil! Den är röd..när det regnar..men den funkar i alla fall alltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0