hemma!

Kom hem idag. Lite sliten bara. Det har varit en mycket bra gotlandstur. Jag glömde mina glasögon där..typiskt.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Minns inte när och vad jag skrev sist. Jag har en vecka kvar på semestern så jag får se vad jag hittar på..det blir nog inget extremt.

Kubb VM är avklarat för i år. Vi har aldrig varit bättre!! Vi vann en match!!! Dessutom vann vi två matcher i Lilla VM! Vi var i alla fall bättre som lag..jag personligen har nog aldrig varit sämre..träffade inte mycket tyvärr. Jättearg och blev tack vare det jättefull istället. Men det var roligt iaf. Och jag blev inte lika full som Jessica och hennes kompis, och vårt nyförvärv, Maria. Jessica brukar ju vara värst så det var ingen överraskning.

Dagen efter kubben blev lugn. Mamma, Egon och jag var till b-viken och kollade in marknaden. Jag köpte en camilla martelius väska. Mamma köpte en väska med grodor på. Helt galet mycket folk på den lilla marknaden. Bilar stod parkerade precis överallt och det var knappt så att traktorerna kunde ta sig genom "stan". Egon tyckte i allmänhet att det var skittråkigt och ville mest åka hem. Men han fick en jättecool vattenpistol så lite nöjd blev han tillslut.
Kvällen spenderade jag med att måla t-shirts. Tio stycken med olika text om Lotta och Görans bröllop. Karin gjorde en, som för övrigt inte blev så bra, sen gick hon och la sig..tack så mycket. Jag satt uppe till tolv..mamma också men hon tittade mest på och gav tips om vad det skulle stå.

Söndagen började kl. 07.30. Eller den skulle börja då. Jag kunde minsann inte sova på natten. Det måste vara karins tvättmedel som jag inte tål..för helvete vad det kliade överallt!! Typ 03.30 var mamma uppe och gick på toa så då vaknade jag första gången..sen kunde jag inte somna om ordenligt. Slumrade några minuter hit och dit men inget ordentligt. Från 5 låg jag typ bara och väntade på att klockan skulle bli 7 för jag vägrade då upp innan dess.
08.30 var det sagt att vi skulle mötas vid Hamra kyrka. Karin och jag plockade upp Martina och Bitta på vägen och vi var först till kyrkan..och vi var ändå sena. När de andra kom sa de att jessica bestämt 08.45 så då var vi tydligen tidiga ändå..så det gjorde ju inget.
När vi kom till Lotta..dagens möhippe-offer..så låg hon och sov. Bokstavligen tagen på sängen med andra ord. Hon fick lite frukost och sedan började förvandlingen till punkare. Riktigt snygg blev hon. När hon var klar och öppnat den första ölen bar vi av mot Mix Ranch i stenkyrka. 20 minuter sena kom vi fram efter kisspaus och kartletande.
Väl där delade vi upp oss i två lag för att tävla i 7 olika grenar. Vi fick börja med labyrinten. Två personer, en från vardera lagen, skulle ta sig igenom labyrinten snabbast. Det blev 4-1 till vårt lag (så klart) Andra grenen var att spika i en spik snabbast. Likadant där att två tävlade mot varandra. Tredje grenen var luftgevärskytte och träffa plåtburkar. På fjärde stationen sköt vi pil med blåsrör. I femte grenen tävlade hela laget ihop. På två minuter skulle vi träffa så många gummiringar runt stubbar som möjligt. Stubbarna blev högre ju längre bort de stod och var därmed också värda mer poäng. Massa kastande blev det. Efter det var det dags för hinderbanan. Ett lag i taget skulle ta sig genom banan på tid. Först var det inte-nudda-mark på stubbar. Vippbräda. Ta sig från en sida till en annan genom att kliva i ringar som hängde i rep. Balansgång på rep. Kasta hästsko genom ett hål i ett plank. Klättring i ett nät av grenar och till sist balansgång på rullande tunnor. Man fick två försök på varje station och klarade man det inte då så fick man springa till en stubbe och slå i en spik innan man gick till nästa. Riktigt roligt..och rätt jobbigt också..man vill ju vara bäst och snabbast! Det var vi också, så rätt nöjd är jag minsann..även om jag ramlade av stubbarna i början första gången. På den sista grenen fick vi stå i ring på stubbar och hålla i repändar som satt ihop i en knut i mitten. Det hela gick ut på att vara sist kvar på sin stubbe..jag var rätt kass på det kan jag säga. Det andra laget vann. men vi vann totalt. Vi vann med 5-2 i grensegrar. När vi var klara med tävlingen så tog lekledaren med oss till ridhuset som låg intill. Där väntade den elektriska tjuren..som bonusbana. men bara på skoj. Lotta fick börja och flög av på två sekunder. Men han var rätt taskig för det var ganska hög fart på den från början. Martina var riktigt duktig och klarade sig hela "ridturen". Det var tokroligt att prova på..jag ramlade minsann inte heller av. Man har ju en del erfarenhet från hästarna..haha.
Efter tjuren åt vi Tacobuffé. Vi åt och åt och åt så i alla fall jag höll på att spricka. Jättegott.
När vi var klara på Mix Ranch åkte vi vidare till stan. Karin lämnade av oss på Östercentrum och åkte hem och mjölkade. Eva åkte och lämnade sin bil. Vi andra följde Lotta när hon fick utföra uppdrag på stan. Det roligaste var ett gäng tretton-fortonåriga tjejer som på allvar trodde att Lotta brukade gå klädd som hon gjorde. Haha.
Plötsligt..klockan fyra..så försvann halva gänget. Det var bara jag, lotta, martina, jessica och eva kvar. Alla andra åkte hem. Vi hittade ett gäng att spela kubb med i almedalen innan vi gick till visby hotell och badade. Så skönt! Vi var helt ensamma så vi kunde plaska runt bäst vi ville.
När vi badat, bastat duschat och piffat till oss gav vi oss ut och gjorde stan osäker igen.  Lotta hade fått på sig ett jättefint lucialinne och slöja och det hängde en penna på ryggen. Både fram och bak skrev Jessica: MÖHIPPA RITA VAD DU VILL
Det gjorde succé. När kvällen var slut var hon ett riktigt klotterplank. Vi käkade på Joda och sedan gick vi till..eh..jag kommer inte ihåg vad den hette men en irländsk bar. De skulle dricka Guinness..själv försökte jag få en drink men det gör jag inte om där. Black Sheep Arms hette den nog förresten. Runt tio var Karin och Mange på väg in till stan så vi gick upp och mötte dem på öster så vi kunde dumpa våra väskor. Sedan bar det av till munken. Partaj hela natten lång. Eller iaf tills den snygga vakten kom fram till mig, la armen om mina axlar (jag smälte som smör!!!), pekade på Lotta och sa: Du, det börjar bli dags nu. Jag vill helst inte slänga ut henne på hennes möhippa.
Så vi fick snällt leda henne till toaletten och sedan bege oss mot max! Milkshake och hamburgare har aldrig smakat så gott. Det är säkert jättenyttigt också! Jag somnade raklång på ett av sätena i Manges partyvan och vaknade inte förrän vi var hemma igen.
I morse ringde klockan 04.30. Jättetrött. Mamma packade in mig i bilen så åkte vi till båten. På båten åt jag frukost och somnade, sov hela vägen och vaknade inte förrän de ropade att det var 30 minuter kvar. Sen sov jag typ hela vägen i bilen hem och när jag kom hem så sov jag. Skönt!
Nu är det nog dags att sova igen så jag orkar med resten av semestern! :)

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0